Partout d.n.a.
Case

van UNICwonen

Unieke local SEA campagne

SEA campagne met targeting op verschillende nieuwbouw locaties. Geresulteerd in verschillende vooropdrachten voor de realisatie van een UNICwoning!

One-page website voor uniek woningconcept

Binnen het UNICwonen concept ontwerpt én ontwikkelt architectenbureau WillemsenU in samenwerking met toekomstige kopers hun droomhuis. De duurzame woningen zijn opgebouwd uit houten spanten en supergeïsoleerde wanden, een combinatie van vakmanschap en modern design. Iedere indeling naar persoonlijke voorkeur is hierbij mogelijk. Stijlvol, spaarzaam en slim.

Om het concept eenvoudig en duidelijk uit te leggen aan de doelgroep ontwikkelde Partout d.n.a. een one-page website waarin de werkwijze stapsgewijs wordt beschreven. Zowel tekstueel als visueel. Het responsive design biedt bezoekers op desktop, tablet en mobiel een optimale kennismaking met hun potentiële droomhuis.

Online leadgeneratie van micro- naar macroconversie

Naast de branding van het nieuwe woonconcept wil UNICwonen ook bouwen aan een database met kwalitatieve leads die geïnteresseerd zijn in het ontwikkelen van een UNICwoning. Hiervoor zijn de volgende conversiemogelijkheden toegevoegd aan de website:

  • Downloaden van een informatiebrochure
  • Downloaden van een stappenplan
  • Aanvragen van een budgetindicatie
  • Persoonlijk advies via een contactformulier

Na het downloaden van een informatiebrochure en/of stappenplan in ruil voor een e-mailadres ontvangen leads geautomatiseerd een e-mail met de documenten en worden zij enkele dagen later per e-mail benaderd om de vrijblijvende budgetindicatie aan te vragen.

De macroconversies, de budgetindicatie en het contactformulier, worden door UNICwonen direct persoonlijk benaderd met advies en om een afspraak te maken voor een oriëntatiegesprek met de architect.

Google AdWords campagne gericht op nieuwbouwlocaties

Om direct het verkeer naar de website te vergroten is er een SEA campagne ingericht binnen Google AdWords. De woning- en architectuurbranche is echter een zeer concurrerende markt waar de prijzen per klik hoog kunnen zijn. Gelukkig hebben onze Search specialisten hiervoor een passende strategie ontwikkeld!

Samen met de architecten van WillemsenU hebben we een lijst samengesteld met nieuwbouwprojecten waar duurzaamheid en vrijheid in design centraal staan en hierdoor aansluiten bij de doelgroep. Binnen de campagne zijn de geografische targeting, advertentieteksten en zoekwoorden hier optimaal op afgestemd.

De SEA campagne heeft door deze strategie in 10 maanden tijd gezorgd voor:

  • Ruim 164.000 vertoningen
  • Bijna 9.000 klikken
  • Een CTR% van 5,50%
  • Een gemiddeld CPC van slechts €0,58
  • Voor conversies en online leads voor UNICwonen

Resultaten

De nieuwe website en SEA campagne heeft UNICwonen veel waardevolle online leads opgeleverd. In totaal hebben de volgende conversies plaatsgevonden:

  • 138 stappenplannen gedownload
  • 131 brochures gedownload
  • 64 contactformulieren ingevuld
  • 47 budgetindicaties aangevraagd

Uit deze online aanvragen zijn een aantal vooropdrachten voortgekomen en inmiddels is de realisatie van de eerste UNICwoning zelfs een feit! Ook zijn er mooie samenwerkingen ontstaan binnen nieuwbouwprojecten, zoals de Kloostervelden in Sterksel en Waterrijk in Meerhoven.

Meer weten over online leadgeneratie?

+31 (0)40 285 15 25 lars@partout.nl
8Vacatures open!