Partout d.n.a.
Case

van Tommies

Social media campagne

Voor Facebook fans wilde Tommies haar waardering tonen door middel van een kerstactivatie campagne.

Een kerstkadootje van Tommies

Tommies wilde graag een leuke social media campagne op Facebook waarmee ze in de feestmaand een mooie prijs weg konden geven aan haar fans. Ze wilde op deze manier hun waardering tonen aan de Facebook fans. De link werd gelegd tussen Tommies met de rode neus en Rudolf met de rode neus. Deelnemers konden een reis voor 4 personen naar de sprookjesachtige bestemming Lapland winnen door zichzelf om te toveren tot een Rudolf met een rood tomaatje op de neus.

Facebook tab met foto upload tool

Naast dat ze graag iets leuks wilde doen voor de fans moest de Facebookcampagne op zichzelf ook leuk zijn om te doen. Voor deze social media campagne hebben we toen een Facebook tab ontwikkeld met daarin een foto upload tool.

Fun en viraliteit

Fans konden een leuke foto uploaden, deze eventueel draaien en van formaat veranderen en de positionering van de foto aanpassen, zodat het tomaatje op de neus kwam en het gewei op het hoofd. Alle foto’s werden gedeeld via Facebook in een fotoalbum, waardoor mensen zichzelf konden taggen en de foto konden bekijken of delen. Hierbij was het indirecte gevolg: viraliteit.

In totaal hebben 200 mensen meegedaan aan de campagne. Alle ingestuurde foto’s zijn ruim 6.500 keer bekeken en het totale bereik van de campagne was nog veel groter. Er zijn veel enthousiaste reacties binnengekomen op de ingezonden foto’s.

7Vacatures open!