Partout d.n.a.
Case

van ABB

SEA als branding kanaal

De ontwikkeling en optimalisatie van SEA branding campagnes voor de producten van ABB zorgt voor duizenden extra bezoekers per maand.

ABB is marktleider in de energie- en automatiseringstechnologie en helpt klanten en eindgebruikers met het verbeteren van prestaties door hen op een energie-efficiëntere manier te laten werken. Binnen de Low voltage tak worden SEA campagnes ingezet om klanten in de industrie en bouw te informeren én te activeren.

Online autoriteit

Het doel is om de offline autoriteit die ABB al heeft te vertalen naar een online autoriteit in zoekmachines. Door dominante posities in te nemen op merkgerelateerde en niet-merkgerelateerde zoekwoorden geeft ABB invulling aan de latente behoefte van haar klanten en eindgebruikers.

Gezien het brede programma producten en oplossingen is een goede accountstructuur van levensbelang. Deze accountstructuur zorgt er niet alleen voor dat ABB op ieder moment een concreet overzicht heeft van de prestaties van verschillende oplossingen, maar zorgt er ook voor dat iedere bezoeker een boodschap te zien krijgt die voor hem of haar relevant is. En dát zie je terug in de resultaten:

  • Een stijging in het doorklikpercentage van ruim 92% door advertentietekstoptimalisatie
  • Een daling in de gemiddelde klikprijs door verbetering van de kwaliteitsscores
  • Een fors hoger vertoningsaandeel binnen hetzelfde budget (+33%)

Door maandelijks het Google AdWords-account te optimaliseren en de focus te leggen op kwalitatief verkeer wordt AdWords nu optimaal ingezet voor het bereiken van de doelgroep om zo de online autoriteit verder uit te bouwen.

5Vacatures open!