Partout d.n.a.
Case

van abcfinance

Optimale synergie tussen SEO, SEA en content marketing

Door content ontwikkeling, SEO en SEA perfect op elkaar af te stemmen, genereert abcfinance kwalitatieve online leads voor lage kosten per klik!

abcfinance GmbH is in Duitsland al meer dan drie decennia een van de grootste financieringspartners voor het MKB. Het bedrijf biedt oplossingen voor de grootste financiële uitdagingen van ondernemers. Het productaanbod bestaat onder andere uit leasing van bedrijfsmiddelen en factoring.

Voor deze productoplossingen neemt Partout, in samenwerking met MKB Supportdesk, de volledige zoekmachine marketing in Nederland voor abcfinance uit handen. En die synergie zie je terug in de resultaten!

SEO strategische fase

We zijn het online marketing project voor abcfinance begonnen met een SEO strategische fase, bestaande uit:

  • SEO technische analyse abcfinance.nl
  • Uitgebreide zoekgedrag analyse
  • Zoekwoord mapping

SEO technische analyse

Binnen de SEO technische analyse beoordeelden we de website op een vijftigtal technische aspecten, die door Google als belangrijke ranking factoren worden gezien. We controleren op deze manier o.a. of Google de gewenste pagina’s van de website goed kan crawlen en indexeren, of de laadsnelheid van de website geoptimaliseerd kan worden, of de metadata juist gevuld zijn en worden uitgelezen en of alle data juist wordt doorgemeten.

Uitgebreide zoekgedrag analyse

Met een uitgebreide zoekgedrag analyse brachten we het online zoekgedrag van de doelgroep rondom de diensten van abcfinance in kaart.

  • Welke zoekopdrachten gebruikt de doelgroep binnen Google?
  • Welke vragen stelt de doelgroep online m.b.t. leasing, factoring en debiteurenbeheer?
  • Wat zijn de grootste online concurrenten voor abcfinance?
  • Welke kansen zijn er om het (organische) verkeer naar de website te vergroten?
  • Welke kansen biedt zoekmachine adverteren per onderwerp?

Zoekwoord mapping

Op basis van de zoekgedrag analyse hebben we de kansen voor zoekmachine optimalisatie van de bestaande pagina’s en de ontwikkeling van nieuwe SEO contentpagina’s in kaart gebracht. Hierbij is een strategische afweging gemaakt tussen relevantie, zoekvolume en concurrentie. Door een zoekwoord mapping, waarbij voor elke URL de focus zoekwoorden zijn gedocumenteerd, kon er gestructureerd gestart worden met de ontwikkeling van de benodigde SEO geoptimaliseerde content.

Ontwikkeling van hygiene content

Partout d.n.a. ondersteunt abcfinance niet alleen met zoekmachine marketing, maar ook met content marketing. Dit doen we door de ontwikkeling van hygiene content. Dit is content waar de doelgroep zelf actief naar op zoek gaat en hen helpt bij het beantwoorden van vragen die ze online stellen. Allereerst hebben we de factoring check en de leasing calculator van abcfinance geoptimaliseerd met inzichten uit het online klantgedrag. Beide tools bieden de bezoeker nu betere informatie over de diensten én koppelt abcfinance aan kwalitatievere leads.

Vanuit de zoekwoord mapping zijn er 23 SEO contentpagina’s ontwikkeld over de verschillende diensten van abcfinance. Zowel informatieve pagina’s over financieringsmogelijkheden waaronder leasing en factoring, als product detailpagina’s over het leasen van bijv. hoogwerkers, bestelbussen en vele andere bedrijfsmiddelen.

Naast verschillende contentpagina’s op de website is er ook downloadbare premium content ontwikkeld t.b.v. online leadgeneratie. Voorbeelden hiervan zijn de whitepaper over verschillende financieringsoplossingen voor MKB bedrijven en een uitgebreide klantcase over factoring in de mode- en textielbranche.

Gratis whitepaper Hygiene content

Met het Hero, Hub, Hygiene model ontwikkel je SEO content dat jaarrond voor bezoekers zorgt. In onze gratis whitepaper lees je hoe je met Hygiene Content je bezoekers bereikt, helpt én inspireert.

Vraag hier jouw whitepaper aan

Onze expert zegt:

Mike,
Online Marketeer
  • Meer verkeer door goede vindbaarheid in Google!
  • Waardevolle content die je bezoekers helpt en inspireert
  • Sterke relatie met je doelgroep
Vraag hier jouw whitepaper aan

SEA

Uit de strategische fase bleek dat binnen de business unit zakelijk leasen de meeste kansen liggen op het gebied van SEA (Search Engine Advertising). Dit kanaal is dan ook ondersteunend aan SEO ingezet om meer online leads te vergaren.

Hoge relevantiescore in Google AdWords

De concurrentie binnen de betaalde zoekresultaten kan flink oplopen en om te voorkomen dat dit te veel effect heeft op de kosten per conversie is de relevantie van de landingspagina’s van groot belang. De accountstructuur binnen Google AdWords is dan ook zorgvuldig afgestemd op de customer journey en het bijbehorende zoekgedrag.

Dit heeft ervoor gezorgd dat de advertentierelevantie en de ervaring op de landingspagina direct al op een hoog niveau lagen. Door verdere optimalisatie van de advertentieteksten hebben we in een zeer korte periode al mooie kwaliteitsscores weten te behalen. Zo ligt de gemiddelde kwaliteitsscore van alle non-branded campagnes op maar liefst 9 op een schaal van 10. Dit leidt voor abcfinance tot lagere klikprijzen in vergelijking met de concurrentie.

Doelgroeptargeting

Binnen de meeste Google AdWords-accounts ligt de focus vooral op de zoekwoorden om de juiste personen binnen de doelgroep te bereiken. Hoewel zoekwoorden zeker een belangrijke factor zijn, is er binnen Google AdWords nog veel meer data beschikbaar die je kan helpen jouw advertentiedoelen te behalen. Zo hebben we voor abcfinance in het tweede kwartaal van 2017 de kosten per conversie met ruim 67% laten afnemen door het slim gebruiken van gegevens over demografie, locatie, apparaten en online gedrag.

Aan de slag met zoekmachine marketing

Onze search specialisten helpen je graag strategisch op weg. Samen kijken waar de zoekmachine marketing kansen voor jouw organisatie liggen?

Ook meer bezoekers door zoekmachine marketing?

+31 (0)40 285 15 25 mike@partout.nl
8Vacatures open!