Partout d.n.a.

Met onze ‘online tools’ kunnen werksessies en belangrijke vergaderingen gewoon doorgaan! Zo doen we dit samen met jou

Expertise

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een van de belangrijkste online marketing disciplines. SEO is gericht op organische zoekresultaten en biedt op lange(re) termijn resultaat.

Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie, is een mooi startpunt van elke online marketing strategie. Een nieuwe website kan beschikken over een prachtig design, maar zonder de juiste bezoekers draagt dit niet bij aan je doelstellingen.

Bij Partout digital native agency weten we hoe we jouw website beter vindbaar kunnen maken in zoekmachines. Door SEO optimalisatie realiseren we hogere posities in Google en Bing. Dat leidt tot meer bezoekers en uiteindelijk tot meer conversie op je website.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van webpagina’s met als doel het verkrijgen van topposities in de organische zoekresultaten van zoekmachines. In het kort bestaat zoekmachine optimalisatie uit de volgende onderdelen:

  • Research
  • Technische SEO optimalisatie
  • On-page optimalisatie
  • Off-page optimalisatie

Research
Het startpunt van SEO optimalisatie is het in kaart brengen van het zoekgedrag van de doelgroep. Door middel van een uitgebreide zoekwoordanalyse bepalen we welke zoekopdrachten er rondom het onderwerp worden gebruikt, hoe vaak er op deze zoekwoorden gezocht wordt (zoekvolume) en hoe groot de concurrentie is. De analyse geeft duidelijke inzichten over waar de kansen liggen binnen zoekmachine optimalisatie voor jouw website.

Technische SEO optimalisatie
Het is ook van groot belang dat de website technisch zo is ingericht dat zoekmachines zoals Google of Bing de website goed kunnen indexeren. En zoekmachine spiders alle elementen binnen een pagina goed kunnen crawlen.

Er zijn ontzettend veel technische aspecten die een rol spelen bij vindbaarheid en indexeerbaarheid van webpagina’s. Hierom voeren wij binnen zoekmachine optimalisatie trajecten altijd eerst een technische analyse uit, waarbij we de website grondig checken op wel 50 technische aspecten.

Een voorbeeld hiervan is dat we inventariseren of pagina’s al voorzien zijn van structured data. Met structured data kunnen we extra informatie en context mee geven aan zoekmachines. Zo verrijken we de zoekresultaten van deze pagina’s. Met als resultaat prominenter weergegeven worden in de Google zoekresultaat pagina’s. Enkele voorbeelden van structured data zijn productomschrijvingen, vacatures, reviews, receptinformatie, evenementen, veel gestelde vragen (FAQ) e.a..

Technische optimalisaties vormen het fundament voor optimale indexatie door zoekmachines en dragen tevens bij aan een goede gebruikerservaring.

On-page optimalisatie
Het belangrijkste aspect van on-page zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van de content. Door middel van SEO copywriting kan de bestaande content worden herschreven en ontbrekende content worden ontwikkeld. SEO content is een belangrijke pijler voor zoekmachine optimalisatie en moet voldoen aan de volgende punten:

  • De content is uniek, kwalitatief en relevant voor de bezoeker
  • De content is niet geforceerd geschreven voor zoekwoorden

Off-page optimalisatie
Niet alleen pagina’s binnen jouw eigen domein kunnen bijdragen aan een hogere ranking binnen Google. Ook het toevoegen van nieuwe relevante links vanuit andere kwalitatieve domeinen kan een goede bijdrage zijn. Wanneer andere domeinen linken naar jouw content is dit voor Google een teken dat het een pagina met een hoge relevantie betreft. Een hogere relevantie wil ook zeggen dat de pagina een hogere positie in de zoekresultaten verdiend. Deze links voor relevantie kun je verkrijgen door actief te gaan linkbuilden. Linkbuilden is het genereren van relevante links naar de SEO pagina’s op jouw website. Een linkbuilding strategie is daarom erg belangrijk binnen zoekmachine optimalisatie.

Waarom is zoekmachine optimalisatie belangrijk?

Het grootste deel van de consumenten gebruikt tegenwoordig zoekmachines als eerste kanaal wanneer zij op zoek zijn naar informatie, producten of diensten. Het is voor jou dan essentieel om op dit moment vindbaar te zijn. En hoe hoger je in Google rankt, hoe beter jouw zichtbaarheid (en vindbaarheid) is!

Met een goede vindbaarheid door hoge posities binnen Google geef je jouw doelgroep het signaal ‘ik ben er voor je!’.

Wat zijn de voordelen van zoekmachine optimalisatie?

Wanneer je een hoge positie hebt gerealiseerd binnen de zoekresultaten zijn bezoekers eerder geneigd om naar jouw website door te klikken. Dit leidt tot meer organische bezoekers op de website, meer (relevante) bezoekers betekent meer leads!

De voordelen van zoekmachine optimalisatie:

  • Betere vindbaarheid van de website
  • Hogere posities in zoekmachines
  • Naamsbekendheid
  • Meer bezoekers naar de website
  • Gerichte bezoekers
  • Meetbare resultaten
  • Organische bezoekers zijn gratis

Aan de slag met zoekmachine optimalisatie?

Wil jij ook jouw website optimaliseren voor zoekmachines en hogere posities in zoekmachines behalen? Onze zoekmachine marketing specialisten kunnen daar zeker bij helpen. Met onze expertise en ervaring helpen we merken als Dr. Oetker, Koopmans, CBR, ABB en Oogfonds met SEO optimalisatie. En met resultaat!

Lees ook deze cases:

Neem gerust eens contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Wil jij ook jouw website optimaliseren? Neem dan contact met ons op!

Neem contact met ons op ›
4Vacatures open!