Partout d.n.a.

Met onze ‘online tools’ kunnen werksessies en belangrijke vergaderingen gewoon doorgaan! Zo doen we dit samen met jou

Expertise

Design Sprint

Met een Design Sprint werk je in een efficiënte en leuke workshop met ons samen toe naar een gevalideerde oplossing. Succes gegarandeerd, ook daarna!

Wat is een Design Sprint?

De Google Design Sprint, ook wel Design Sprint, is een methode van Google Ventures. Dit is een investeringsfonds voor start-ups met een focus op het realiseren van groei. Met een Google Sprint kunnen bedrijven snel innoveren, een innovatief concept bedenken of een bestaand product/site/app doorontwikkelen.

Binnen vijf dagen weet je of je idee werkt. Dat klinkt toch goed?

De Design Sprint is gebaseerd op Design Thinking. Dit is een methodologie die gebruikt wordt om complexe problemen op te lossen. Het grote idee achter een Design Sprint is dat je binnen 4 of 5 dagen een prototype kunt bouwen én kunt testen bij je potentiële klanten of gebruikers. Dus binnen een week van een vraagstuk (vaag idee) naar een gevalideerde oplossing!

Is een Design Sprint iets voor jou?

Vertel ons welk scenario het beste aansluit bij jouw vraag

Neem contact met ons op

Gratis whitepaper Design Sprint

Ontdek wat een Design Sprint kan betekenen voor jouw organisatie, innovatie of probleem

Download de whitepaper

Jurian, Design Sprint facilitator
  • Comprimeer maanden werk in een paar dagen
  • Rechtstreeks van idee naar testen bij de doelgroep (valideren)
  • Samen intensief werken aan hetzelfde doel
Download de whitepaper

Dat scheelt veel tijd én budget. Tijd en geld die je kwijt zou zijn aan bedenken, bouwen, lanceren, testen en leren. Op deze manier ga je direct van een idee leren. Benieuwd of een design sprint iets voor jou is? Bekijk dan onze cases of neem direct contact op.

Jake Knapp schreef in het boek Sprint hoe de methode start-ups helpt succesvol te worden. In deze video legt hij in 90 seconde uit wat een design sprint is en hoe dat in zijn werk gaat.

Verschillende scenario’s waarvoor een Design Sprint inzetbaar is

Een Design Sprint is voor verschillende scenario’s zeer succesvol inzetbaar. Het is niet alleen voor start-ups of grote innovatieve bedrijven. Het is voor iedereen die snel, gevalideerd resultaat wil bij een (complex) vraagstuk. Benieuwd of een design sprint iets voor jou is? Beantwoord drie vragen of lees onderstaande scenario’s!

  1. Je hebt een idee dat je wilt gaan uitwerken, maar weet niet waar je moet beginnen

Mundialz zag een trend in de markt en kreeg een idee. Ze wilde graag op dit gat in de markt inspringen, maar wisten nog niet waar te beginnen. Door de Design Sprint kwamen zij binnen een week tot een prototype dat getoetst was bij de doelgroep.

2. Je wilt een bestaand product doorontwikkelen

Maar ook wanneer je al een concept in de markt hebt gezet, kan een Design Sprint handig zijn. Zo heeft Theaterclub een Design Sprint ingezet om hun huidige platform door te ontwikkelen van ticketwebsite, naar inspiratieplatform voor een avondje uit naar het Theater. De uitkomst van de Design Sprint was voor hen een lijst van optimalisaties die ze nu gefaseerd doorvoeren in Sprints.

3. Je loopt vast in een (complex) project

Soms moet je in een korte tijd beslissingen nemen of loop je tegen een deadline aan en kom je niet direct verder in het project. Dan kan een Design Sprint helpen antwoorden te vinden en kritieke problemen oplossen. Voor Longfonds hebben we een Design Sprint gedaan om een project op te pakken dat ‘bleef liggen’ en dat met de inzet van het juiste team een flinke verbetering was.

4. Je wil snel beslissingen maken en alle neuzen dezelfde kant op krijgen

Iedereen die en Design Sprint heeft gedaan, vertelt dat er een enorme positieve sfeer ontstaat. Je wordt echt één team en werkt samen toe naar een eindresultaat. Na zo’n week is iedereen gelijkgestemd én heeft iedereen (hernieuwde) energie om er verder mee aan de slag te gaan. Dus niet alleen de Design Sprint zelf werkt inspirerend, je hebt er ook daarna als team nog profijt van.

Een Design Sprint met Partout

Wanneer je met ons een Design Sprint doet, wordt het gegarandeerd een succes. Wij zorgen voor de juiste voorbereiding, leveren een enthousiaste facilitator, regelen een locatie, maar belangrijker nog: Wij zorgen voor de juiste mensen aan tafel. Jullie team breiden wij uit met bijvoorbeeld een conceptor, een digital marketeer of een strateeg. Afhankelijk van welke skills er nodig zijn om het optimale uit de Design Sprint te kunnen halen. En wij zorgen voor een vliegende start. Kennis die jullie hebben van jullie doelgroep, markt en organisatie, vullen wij aan met inzichten vanuit de markt en vanuit Google. Op deze manier zijn altijd alle belangrijke stakeholders geborgd: De organisatie, de klant & Google.

Een goede voorbereiding is geen half werk!

Een Design Sprint moet goed worden voorbereid. Wij zorgen voor een team met de juiste expertises voor de sprint. We plannen één week in waarin iedereen zijn tijd en energie hierin kan steken.

Tijdens de voorbereiding zorgen we voor de juiste formulering van de vraag, de locatie, middelen en dat iedereen goed geïnformeerd is. Elke Design Sprint begint met een vraagstuk, een team van ongeveer zeven personen én een lege agenda. Dit team zit vijf dagen lang in een ruimte en is uitsluitend bezig met de Design Sprint. Wat onze klanten er van vonden? 

Benieuwd wat anderen van de Design Sprint vonden?

Partout scoort een 5 uit 5 op basis van 1 beoordelingen

Vanuit een innovatieconcept ben ik eind 2018 in contact gekomen met Partout. Begin 2019 hebben wij samen een Google Design Sprint gedaan - 5 dagen fulltime samenwerken aan ons innovatieconcept. Ik ben zeer tevreden over de samenwerking en resultaten. Partout is sterk in procesbegeleiding, online vakkennis en een open samenwerkingssfeer. Voor mij is Partout de juiste partner voor onze digitale innovatie-agenda.

Rating 5
4Vacatures open!