Partout d.n.a.
Expertise

Data & Analytics

Data is niet meer weg te denken uit ons leven. De analyse van data vormt dan ook de basis van al onze strategieën, concepten en producties. Inzichten zorgen voor beslissingen gebaseerd op feiten.

Data is het nieuwe goud. Merken, grote bedrijven en middelgrote organisaties worden zich steeds bewuster van het feit dat online data belangrijke inzichten bieden voor elke online strategie en campagne. Toch maken veel organisaties nog niet op effectieve wijze gebruik van data analyse of wordt dit nog niet op de juiste waarde geschat.

Wil je weten hoe data analyse jouw startpunt voor een effectieve online strategie kan zijn? De experts van Partout digital native agency voorzien je graag van advies!

Data meten en analyseren

Een van de grootste voordelen van online marketing is dat vrijwel al het bezoekersgedrag en alle resultaten kunnen worden gemeten en geanalyseerd. Voor onze opdrachtgevers verzamelen we de volgende data:

  • Website statistieken
  • Zichtbaarheid in Google
  • Statistieken voor SEA campagnes
  • Zoekwoordposities
  • Linkprofielen
  • Social media statistieken
  • Social listening
  • E-mail statistieken

Deze grote hoeveelheid data geeft veel waardevolle inzichten, maar alleen als de data op waarde wordt geschat en op de juiste manier wordt geïnterpreteerd. Belangrijk is om je af te vragen in welke context de data moet worden gelezen, welke data waardevol zijn om met elkaar te vergelijken en wat het doel is van de data analyse.

Wij gebruiken data analyse als basis voor het opbouwen van relaties met de doelgroep. Bij het uitstippelen van elke online strategie vormt uitgebreide data analyse het startpunt. Statistieken liegen niet en zorgen voor weloverwogen strategische keuzes. Daarom geloven we heilig in het principe van data driven marketing.

Data driven marketing

Data driven marketing is het opzetten van een online marketing strategie of campagne op basis van vooraf verzamelde insights uit data analyses. Door gebruik te maken van data driven marketing geven we de doelgroep van elke opdrachtgever de volgende signalen:

  • Ik ben er voor je
  • Ik luister naar je
  • Ik weet wat je wilt
  • Ik inspireer je

Als eerste brengen we voor elke opdrachtgever in kaart waar de doelgroep naar zoekt en via welke kanalen. Wat zijn de zoekwoorden die zij gebruiken in Google? Welke specifieke vragen heeft de doelgroep rondom het product of de dienst? En van welke online marketing kanalen maken zij gebruik?

Door de gewenste kanalen te gebruiken en onze content aan te passen aan het zoekgedrag zorgen we dat je vindbaar en zichtbaar bent wanneer potentiële bezoekers jou zoeken!

Door de webstatistieken en resultaten van campagnes te analyseren, weten we welke content er zorgt voor veel bezoekers en conversie. Met andere woorden: we weten wat de doelgroep wilt en kunnen hier op strategische wijze op inspelen. Door de doelgroep op persoonlijke wijze aangepaste content aan te bieden, bijvoorbeeld door middel van marketing automation, binden en inspireren we de doelgroep.

Aan de slag met data analyse?

Wil jij jouw doelgroep ook bereiken, binden en inspireren op basis van data? Onze data experts denken graag met je mee!

Jeroen Valkenburg
Strategy Director

Starten met data driven marketing?

Mail: jeroen@partout.nl of bel: +31 (0)40 285 15 25
4Vacatures open!